Humánerőforrás Osztály
A Humánerőforrás Osztály feladata a Polgármesteri Hivatal és a Miskolci Önkormányzati Rendészet köztisztviselőivel, egyéb foglalkoztatottjaival, valamint a közfoglalkoztatottjaival kapcsolatos személyzeti és munkaügyi teendők ellátása, a képzések és továbbképzések szervezése, valamint a személyi anyagok kezelése. Az önkormányzat által tulajdonolt intézmények és gazdasági társaságok intézményvezetőinek és ügyvezetőinek foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos feladatok ellátása.
Humánpolitikai feladatok ismertetése:
- Közreműködés a hivatali SzMSz és Ügyrend, valamint Közszolgálati Szabályzat aktualizálásában.
- Az egyéb munkáltatói joghoz kötődő intézkedések végrehajtásáról történő gondoskodás.
- A pályáztatási és kiválasztási folyamatok koordinálása, lebonyolítása.
- A képesítési követelményrendszer előírásainak betartásáról történő gondoskodás a közszolgálati tisztviselők képesítési előírásairól szóló 29/2012. (III. 7.) Korm. rendeletben foglaltak alapján.
- Az alkalmazottak által igénybe vehető éves szabadság mértékének megállapítása, nyilvántartása.
- A Hivatal alkalmazottai részére adható különböző juttatásokkal kapcsolatos ügyintézés lebonyolítása, szükség esetén azok szabályozásának kezdeményezése.
- A munkáltatói kölcsönnel kapcsolatos adminisztrációs és egyéb feladatok ellátása.
. - A kötelezően előírt foglalkozás-egészségügyi vizsgálatok megszervezése.
- A köztisztviselők vagyonnyilatkozat-tételével kapcsolatos, jogszabályban meghatározott feladatok ellátása.
- A kitüntetési, jutalmazási és soron kívüli előmeneteli ügyek végrehajtása.
- A köztisztviselők éves egyéni teljesítményértékelésének végrehajtásban történő közreműködés, a teljesítés nyomon követése.
Képzési szakterületet érintő teendők bemutatása:
- A közszolgálati tisztviselők továbbképzéséről szóló 273/2012. (IX. 28.) Korm. rendelet alapján a Polgármesteri Hivatal és a Miskolci Önkormányzati Rendészet köztisztviselői kötelező képzésének és továbbképzésének irányítása és ellenőrzése.
- A közigazgatási alap- és szakvizsgára, valamint az ügykezelői alapvizsgára történő jelentkezések szervezése, dokumentálása.
- A hivatali dolgozók egyéb szakmai és vezetői képzéseinek koordinálása. A tanulmányi szerződések előkészítése, nyilvántartása, és a tanulmányi időszak alatt a szerződésben foglaltak teljesülésének figyelemmel kísérése.
- Az „Otthonunk Miskolc” gyakornoki-programmal valamint a szakmai gyakorlatra jelentkezőkkel kapcsolatos teendők ellátása.
Önkormányzati intézmények igazgatóinak valamint az Önkormányzat által tulajdonolt gazdasági társaságok ügyvezetőinek jogviszonyával kapcsolatos feladatok összefoglalása:
Az önkormányzati intézményvezetők és az önkormányzati gazdasági társaságok vezetői-ügyvezetői pályáztatási folyamatának lebonyolításáról, a kapcsolódó közgyűlési előterjesztések elkészítéséről történő gondoskodás.
Munkáltatóhoz benyújtott vezetői kérelmek ügyintézésének ellátása. Az egyéb munkáltatói joghoz kötődő intézkedésekben eljárás. Vagyonnyilatkozat-tételek ügyintézése. Jubileumi jutalmakkal kapcsolatos ügyintézés. Az érintett vezetői körben a munkaügyi kérdésekben támogatás nyújtása.
Közfoglalkoztatással, nyári diákmunkával kapcsolatos feladatok felvázolása:
Az önkormányzati közfoglalkoztatás keretében történő foglalkoztatás, valamint a hivatali nyári diákmunka megszervezése és lebonyolítása.
A Polgármesteri Hivatal és a Miskolci Önkormányzati Rendészet közfoglalkoztatási támogatási szerződéseihez kapcsolódó elszámolások elkészítése és benyújtása. Az Önkormányzat intézményeivel, a nemzetiségi önkormányzatokkal, a foglalkoztatásban érintett civil szervezetekkel, alapítványokkal, a megváltozott munkaképességű személyeket foglalkoztató szervezetekkel történő kapcsolattartás biztosítása.