Városháza
Adóügyek

Bevallás távhőszolgáltatásról áttérőnek

A széndioxidkibocsátás-különbözet utáni díjfizetési kötelezettség a távhőszolgáltatási közüzemi szerződés felmondásával, vagy jogszabályban foglalt módosítással történő megszüntetése esetén, a szerződés megszűnését követő naptól keletkezik.

A díjfizetési kötelezettség a szerződés megszűnését követő ötödik naptári év utolsó napjáig áll fenn.

A díjfizetési kötelezettség alanya annak az épületnek, épületrésznek a tulajdonosa, vagy tulajdonosi közössége, amelyben a távhőszolgáltatás igénybevételét megszüntették.

A díjfizetési kötelezettség keletkezését a díjfizetésre kötelezett a keletkezés napját követő 15 napon belül bejelenti az önkormányzati adóhatóság (továbbiakban: adóhatóság) részére. Az adóhatóság a díjfizetésre kötelezettet nyilvántartásba veszi.

A díjat a kötelezett május 15. napjáig köteles megfizetni az adóhatóság által megadott számla javára. Késedelmes teljesítés esetén az adózás rendje szerinti késedelmi pótlékot kell fizetni.

Jogszabályi háttér:

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény

A távhőszolgáltatásról szóló 2005. évi XVIII. törvény

Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének a 39/2017. (XII.5.) önkormányzati rendelete Miskolc Megyei Jogú Város területén végzett távhőszolgáltatásról, annak díjáról, valamint a díjalkalmazási és díjfizetési feltételekről szóló önkormányzati rendelete

Űrlapok

A Bevallás távhőszolgáltatásról áttérőnek ügycsoportban az alábbi nyomtatvány érhető el az Önkormányzati Hivatali Portál (a továbbiakban: OHP) felületéről az on-line kitöltést és beküldést lehetőségét biztosító iForm űrlap formátumban, valamint - akár ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is- nyomtatható PDF formátumban.

 

iForm Nyomtatvány megnevezése

Ágazat (OHP)

Ügytípus (OHP)

Bevallás a távhőszolgáltatásról más hőellátásra áttérő által felhasznált hőmennyiségről és annak előállítása során kibocsátott széndioxidról

Adóügy

CO2 kibocsátási különbözeti díj

 

 

Az OHP felület használatával kapcsolatos további tájékoztatás a https://www.miskolc.hu/varoshaza/adougyek/onkormanyzati-hivatali-portal-ugyinditas-adoegyenleg-lekerdezes linken érhető el.


Az ügyintézés helye és időpontja

Adó Osztály

Telefon: (+36) 46/512-800, (+36) 46/512-700

Fax: (+36) 46/512-833

Email: ado@miskolc.hu

Helyszín: 3525 Miskolc, Városház tér 8.

Hivatali kapu: MISKOLCADK

KRID: 725084938

Hétfő

08:00-12:00 –

13:00-16:00

Kedd

08:00-12:00 –

13:00-16:00

Szerda

08:00-12:00 –

13:00-17:30

Csütörtök

08:00-12:00 –

13:00-16:00

Péntek

8:00 - 12:00