Digitális város

Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata az Új Széchenyi Terv Észak-magyarországi Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott „Miskolci a Digitális Város” című, ÉMOP-4.3.2.-13-2013-0001 azonosító számú projektjében diszpécserközpont létrehozását és rendszámfelismerő rendszer kiépítését valósította meg.

Diszpécserközpont

A diszpécserközpont kialakítása során a Miskolci Önkormányzati Rendészet jelenlegi, mobil telefonos eszközökön keresztül történő kommunikációja helyett új, digitális helymeghatározásra is alkalmas, rádiórendszer kiépítése történt meg. Ezzel párhuzamosan beszerzésre kerültek a rádiórendszer használatára alkalmas kommunikációs eszközök és készülékek is.

Rendszámfelismerő rendszer

Miskolcon már működik a belvárosi rendszámfelismerő rendszer, aminek segítségével ellenőrizni tudják a belvárosi védett övezetbe behajtó járművek engedélyének érvényességét.

A rendszámfelismerő rendszer bővítése ennek a továbbfejlesztését, és az ellenőrzött terület kiterjesztését jelenti a város más területeire, a Miskolcról be- és kivezető útszakaszokra.

A rendszámfelismerő rendszer működése teljesen automatikus. A kamerák előtt elhaladó jármű rendszámát a központban elhelyezett szerver leolvassa és értékeli. A szerveren futó szoftver alkalmas arra, hogy a jármű adatait összevesse a Belügyminisztérium Központi Nyilvántartási rendszerében szereplő adatokkal, így abban az esetben is jelzést ad, ha például lopott, vagy körözés alatt álló járművet észlel.

A diszpécserközpont és a rendszámfelismerő rendszer fejlesztésének célja a közbiztonság javítása, az állampolgárok biztonságérzetének növelése.

A fejlesztés 100%-os támogatással az Észak-magyarországi Regionális Operatív Program keretében, az Európai Unió és a Magyar Állam támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.

A beruházások összköltsége nettó 32 millió forint (bruttó 40,64 millió forint).