Avasi Református templom

Miskolc belvárosa fölött az Avas oldalában már a XIV. században állt a Szt. István nevét viselő plébánia templom, amelyet 1411-ben bővítettek. Ebből az épületből csak részletek maradtak - így a nyugati torony csonkja - mert 1480 körül a templom gyökeres újjáépítésen esett át.
Az új épület háromhajós, keretelt, hálóboltozatos csarnoktemplom lett, a hajóval megegyező szélességű, a 12-szög öt oldalával záródó körüljárós szentéllyel, támpilléres tömeggel, változatos mérművű ablakokkal, északi oldalán kápolnákkal és több gazdag, gótikus részlettel.

Avasi Református templom Avasi Református templom Avasi Református templom Avasi Református templom Avasi Református templom Avasi Református templom
Hivatkozott tartalmak:
Avas Reformed Church

Above the city centre of Miskolc, on the side of Avas Hill the parish-church named Saint Stephen existed already in the 14th century, which was extended in 1411. Only fragments remained of the building – such as the ruin of the western tower, since the church was radically rebuilt around 1480.